آیا استابلایزر باعث می‌شود که وسایل برقی به دلیل نوسان برق نسوزد؟

یکی از موضوعاتی که امروزه با پیشرفت تکنولوژی به دلیل بالارفتن تنوع لوازم برقی همه ما را درگیر خودکرده نوسانات برق است که می‌تواند به‌مرورزمان آسیب جدی به لوازم برقی برساند؛ همچنین صورت‌هایی مختلفی از نوسان در شبکه‌های توزیع برق اتفاق می‌افتد که هرکدام به نوبه خود می‌توانند خطرناک باشند.

نوسان ولتاژ در شبکه‌های توزیع اغلب به‌صورت بالا و پایین شدن ولتاژ ورودی اتفاق می‌افتد و بعضاً به‌صورت دوفاز شدن زمانی که نول قطع شود رخ می‌دهد، وجود این مشکلات و جلوگیری از آسیب رسیدن به لوازم برقی راهبرد خود را دارد و ما همگی به دنبال بهترین آن هستیم .

یکی از شایع‌ترین و مرسوم‌ترین تجهیز برای این کار استابلایزرها هستند که همه ما کم‌وبیش آنها دیده‌ایم؛ ولی لزوماً دلیل استفاده از آن را درست نمی‌دانیم، موضوعی که ما دنبالش هستیم این است که آیا استابلایزرها وسایل ما را از نوسان محافظت می‌کنند یا خیر…

وظیفه اصلی استابلایزر ها در چیست؟

باید بدانیم که وظیفه اصلی استابلایزرها تثبیت ولتاژ در خروجی دستگاه است و بسته به نوع دستگاه ولتاژ ورودی را دریافت و در خروجی با مقدار ۲۳۰ ولت و یا ۴۰۰ ولت به ما تحویل می‌دهند.

این بدین معنی هست که برای استابلایزرها نوسان ولتاژ بسته به نوع آنها از ۱۰ درصد و یا بالاتر فرقی نمی‌کند و ولتاژ در خروجی که ما به آن نیاز داریم همان مقدار واقعی است که برای دستگاه تعریف شده پس ما می‌توانیم باتوجه‌به درنظرگرفتن هزینه‌های بالای تهیه این دستگاه‌ها، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به لوازم برقی از آن استفاده کنیم و هر زمانی که بخواهیم می‌توانیم مکان دستگاه را تغییر دهیم و در مکان‌های دیگری از آن استفاده کنیم.

لازم به ذکر است که بین استایلایزر و فیوز ولتاژ، تفاوت هایی وجود دارد که بنا بر کارکرد آنها حائز اهمیت می‌باشد، جهت دانش بیشتر مبحثِ تفاوت استابلایزر و فیوز ولتاژ با کلیک روی این عنوان با ما همراه باشید.

درصورتی‌که نیاز به مشاوره جهت خرید و یا نصب محافظ برق ساختمان و یا استابلایزر داشتید میتوانید با کارشناسان ماهر و متخصص ما از طریق شماره زیل در ارتباط باشید 02191013700.

همچنین شما میتوانید از طریق وب‌سایت شرکت ویپان، خدمت مورد نظر خود را ثبت کرده و علاوه بر دریافت قیمت آنی از 45 روز گارانتی خدمات ما برخوردار شوید.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق