تفاوت استابلایزر و فیوز ولتاژ

نوسانات ولتاژ رایج و بی‌صدا در خطوط برق ما زیاد است، این نوسانات به لوازم برقی ما مانند تلویزیون، یخچال، تهویه مطبوع و… آسیب می‌رساند و تجهیزات ارزشمند شما را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده و حتی آنها را در شرایط آسیب دائمی قرار می‌دهند.

در همین راستا برای همه ما این سؤال پیش می‌آید که چه راهبردی برای رفع این مشکل وجود دارد. استفاده از استابلایزر ها و فیوز های ولتاژ می‌تواند برای جلوگیری از آسیب‌رسانی به لوازم برقی چاره‌ساز باشد که هرکدام از آنها ویژگی‌هایی دارند که باید قبل از انتخاب درست آنها را بدانیم و با تفاوت آنها برای صرفه‌جویی اقتصادی بهتر آشنا شویم.

 

ما در این مقاله می‌خواهیم چند مورد از تفاوت‌های بین این دو وسیله حفاظتی را بررسی کرده و متناسب با نیاز بهترین پیشنهاد را به شما ارائه دهیم.

استابلایزرها تثبیت‌کننده ولتاژ هستند و به ما در خروجی دستگاه یک ولتاژ ثابت را تحویل می‌دهند حتی اگر ولتاژ ورودی آنها بالا و یا پایین‌تر از حد مجاز مصرف‌کننده‌ها باشد.

دستگاه استابلایزر

در حالی که فیوزهای ولتاژ به‌عنوان یک وسیله حفاظتی در مقابل ولتاژهای مخرب هستند و در زمان بروز یک ولتاژ مخرب در ورودی، مدار خروجی را برای یک‌زمان مشخص قطع کرده و زمانی که ولتاژ شبکه نرمال می‌شود با یک تأخیر کوتاه (جهت اطمینان از ثبات ولتاژ)، مجدداً مدار را وصل می‌کنند.

فیوزهای ولتاژ فقط در برابر ولتاژهای مخرب از سیستم محافظت می‌کنند درحالی‌که استابلایزرها بسته به نوع انتخاب ما علاوه بر حفاظت در برابر ولتاژ مخرب در برابر اضافه‌بار (مصرف توان بیش از حد مجاز) اتصال کوتاه و دمای محیط از سیستم محافظت می‌کنند؛ بنابراین انتخاب بین این دو دستگاه بستگی به بازه‌های زمانی ایجاد نوسان در ولتاژ ورودی و ارزش لوازم مصرفی که برای آنها نیاز به حفاظت در برابر ولتاژ داریم، خواهد داشت.

یکی از مواردی که ما را مجاب می‌کند تا بتوانیم جایگزین دیگری برای استابلایزر در نظر بگیریم بالابودن هزینه تهیه دستگاه استابلایزر است که به این منظور در مواقعی که نوسان ولتاژ به‌ندرت رخ می‌دهد و محدوده تغییرات ولتاژ کوچک است ما می‌توانیم از فیوزهای ولتاژ استفاده کنیم و محافظ‌های خانگی را به دلیل اثرات مخرب آنها حذف کنیم.

اگر در زمینه نحوه عملکرد فیوز ولتاژ و چگونگی ایجاد ولتاژهای مخرب سوالی داشتید میتوانید از دیگر مقالات تخصصی ما نیز بهره بگیرید؛ همچنین اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره تکمیلی در خصوص استابلایزر و یا فیوز های ولتاژ دارید، می‌توانید با شماره ی 02191013700 تماس گرفته و از یاری مشاورین و متخصصین ما بهره مند شوید.

در صورت نیاز به نصب و یا تعویض انواع محافظ ساختمان میتوانید از طریق وب سایت شرکت ویپان و یا تماس تلفنی، درخواست خود را ثبت کنید و از 45 روز گارانتی خدمات ما بهره مند شوید.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق