دلایل برق دار شدن لوازم برق + موارد ضروری برای جلوگیری از برق‌گرفتگی

در منازل مسکونی ممکن است در بعضی مواقع در صورت لمس کردن وسایل مختلف، برق‌گرفتگی را تجربه کنید.

این تجربه ناشی از عملکرد داخلی سیستم و در اغلب موارد در صورت قطع‌شدن سیم ارت یا اتصال به بدنه باشد که کل سیستم را می‌تواند درگیر کند.

حال فکر کنید که این اتفاق در صورت رخ دهد که سطحی که شما بر روی آن ایستاده‌اید و یا در تماس هستید خیس بوده و شرایط را برای شما خطرناک‌تر و آسیب پذیرتر کرده و شرایط را جهت برق‌گرفتگی محیا تر کند.

درصورتی‌که مدار شما به نسبت شمالی از سیستم ارتینگ باشد، اولین کار چک کردن سر بندی‌ها و اتصالاتی است که در آن قسمت وجود آمده و در یکی از تقسیم‌ها و یا لوله‌ها و اتصالات می‌توان مشکل این موضوع را یافت، اما درصورتی‌که این اتفاق در یک ساختمان قدیمی که شامل مدار ارتینگ نباشد رخ دهد می‌تواند به اکثر سیم‌کشی‌های انجام شده و به افراد حاضر در آن محل آسیب جانی و مالی جبران‌ناپذیر برساند.

اتصال سیم فاز به بدنه یک دستگاه و اتصال بدنه دستگاه‌ها به یکدیگر می‌تواند علت این موضوع باشد که تمامی کلید پریزها و سربندی‌های آن باید چک شوند و مشکل رفع شود.

در نظر داشته باشید که در برخی از موارد نیز این موضوع می‌تواند از ایراد خود دستگاه باشد که در مدار داخلی آن این اتصال به بدنه رخ دهد و به دلیل رسانا بودن و اتصال بدنهٔ این دستگاه‌ها به یکدیگر موجب گسترش این مشکل شود که با قطع کردن برق دستگاه و یا خاموش‌کردن آن این موضوع را یافت و رفع ایراد کرد.

استفاده از افراد متخصص در این موارد امری ضروری بوده و برای مقابله با وقوع مجدد این مشکل امری اساسی می‌باشد.

اما برای رفع ایراد در صورت وجود سیستم ارتینگ این موضوع باید در بخش ارتینگ از ابتدای مسیر تا انتهای مسیر این سیستم چک شود، چرا که این سیستم از ابتدا تا انتهای مسیر که چاه ارت است به یکدیگر متصل و در عملکرد مدار نیز تأثیرگذار است و وقوع مشکل می‌تواند خسارات مالی و جانی جبران‌ناپذیری را در برداشته باشد.

در صورت رفع نشدن و یا ایراد نداشتن سیستم ارتینگ امکان اتصال در زیرساخت مدار و اتصال سیم‌های شامل جریان فاز با لوله‌های فلزی آب و… استفاده شده می‌بایست این مشکل ریشه‌یابی شده و رفع مشکل شود.

در مورد بالا شیرهای آب یا آب استفاده شده در منزل نیز می‌تواند حاوی جریان فاز باشد که صدمات ناشی از این موضوع بسیار خطرناک و جبران‌ناپذیر است.

در صورتی که نیاز به  خدمات مربوط به سیم کشی ساختمان‌ها و همچنین رفع مشکلات مربوط به سیم کشی، اتصالی برق و…داشتید؛ می‌توانید با کمک گرفتن از متخصصین ماهر شرکت ویپان  با خیال راحت به رفع مشکلات مربوط بپردازید، همچنین شما میتوانید از متخصصین زبده شرکت ویپان در مورد سیستم ارت کمک گرفته و از 45 روز گارانتی خدمت برخوردار شوید.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق