سوختن پریز برق،  علت چیست؟

در زمان بروز سوختن پریز برق احتمالاً دچار قطع شدن برق یک یا تمامی قسمت‌ها می‌شویم که با بررسی‌های لازم به محل پریز سوخته می‌رسیم. دیگر نشانه‌ی این موضوع پریدن آنی فیوز در زمان وصل کردن مینیاتوری مربوطه است حال علت این موضوع می‌تواند از استفاده‌ی بیش حد توان پریز و یا استفاده‌ی بیش از حد توان سیم‌کشی باشد که در هر دو مورد باعث آسیب‌دیدن قسمت مربوط ارتباط سیم‌کشی با پریزها می‌شود.

برای جلوگیری از همچنین اتفاقاتی می‌توان به کارشناسی درست محل برای استفاده از سایز سیم‌های مناسب (نسبت به مصرف) و استفاده کردن از پریزهای استاندارد باکیفیت اشاره کرد.
در بعضی موارد هم ممکن است که همه‌ی موارد بالا اجرا شده باشند اما با نصب کردن دستگاه نامناسب با محیط  می‌توان باعث بروز این مشکل شد.

برای مثال با اضافه‌کردن یک کولرگازی در یک منزل نمی‌توان سیم تأمین‌کننده‌ی برق دستگاه را به نزدیک‌ترین پریز نصب کرد، چرا که میزان آمپر مصرفی کولرگازی با وسایل در نظر گرفته شده برای اتصال به آن پریز بسیار متفاوت بوده و در خیلی از موارد می‌تواند باعث سوختن سیم‌کشی و یا سوختگی پریز برق مربوطه شود، راه‌حل این موضوع استفاده از مسیری مجزا با درنظرگرفتن آمپر و ولتاژ مصرفی دستگاه موردنظر است.

همیشه در نظر داشته باشید که برای اضافه یا تغییر مصرف وسایل برقی موردنظر منزل کارشناس برق مربوطه می‌بایست تمامی سیم‌کشی‌ها و سربندی‌های برقی را بابت اطلاع از میزان مصرف و مناسب بودن چه فیوز مینیاتوری و چگونگی سیم‌کشی برای هر قسمت منزل را انجام دهد که می‌بایست این کار برای بدون مشکل انجام شدن و یا ایراد پیدانکردن پس از کار توسط افراد مجرب انجام شود.

درصورتی‌که نیاز به خدمات سیم‌کشی ساختمان و رفع اتصالی برق توسط برق‌کاران مجرب داشتید می‌توانیداز طریق شماره تماس شرکت یا وب‌سایت ویپان با ما در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق