چرا کولر بوی سوختگی میدهد؟

وقتی که بوی سوختگی از داخل کولر وارد خانه‌مان می‌شود اولین نگرانی ما احتمال سوختن موتور کولر است، درست است که در بیشتر مواقع مشکل از موتور کولر است اما در زمانی که بوی سوختگی رخ می‌دهد احتمال کمی از بوی سوختگی می‌تواند مربوط به سوختگی بوی  پمپ و یا بیرون باشد که به درون کولر راه‌یافته است.

بنابراین وقتی با این مشکل روبه‌رو شدید از چک‌لیست زیر موارد را بررسی کنید:

1 –با استشمام بوی موتور کولر و پمپ از نزدیک اطمینان پیدا کنید که بوی سوختگی مربوط به کدام قطعه است. برای این کار درب کولر را بازکرده و پمپ و موتور کولر را بو کنید لطفاً به اتفاقات ظاهری رخ‌داده شده نیز توجه کنید

2 – درصورتی‌که پمپ بوی سوختگی می‌داد با تعویض پمپ به‌راحتی این مشکل حل شده و می‌توانید مجدد از کول خود استفاده کنید.

3 – درصورتی‌که بوی سوختگی از موتور کولر بود بنابراین باید دست‌به‌کار شده و موتور کولر را برای تعمیرات به یک کارگاه معتمد و معتبر تحویل دهید چراکه گاهی بوی سوختگی به وجود آمده حتماً مربوط به سیم‌پیچی موتور نیست و گاهی اوقات در صورت آسیب به بوش و بلبرینگ‌ها نیز این مشکل به وجود می‌آید و با تعمیر جزئی و تعویض این قطعات مشکل رفع می‌گردد و نیاز به هزینه زیاد جهت سیم‌پیچی نمی‌باشد؛ بنابراین جهت انجام این خدمت حتماً از شرکت‌های معتبر و قابل‌اعتماد استفاده کنید.

نکته مهم: هیچ‌گاه در صورت بروز این مشکل از کولر خود استفاده نکنید چرا مه باعث بروز آسیب‌های جدی‌تر و ایجاد سوختگی در کابل کولر و کلید کولر و آتش‌سوزی خواهد شد.

برای انجام این خدمت توسط متخصصین شرکت ما کافی است  درخواست سرویس کولر آبی خود را از طریق وب سایت ویپان  یا تماس تلفنی ثبت کنید تا تکنسین‌های ویپان موتور کولرتان را به تعمیرگاه‌های مجاز شرکت ما تحویل دهند. همچنین انجام خدمت در واحد تعمیرات شرکت ویپان بستگی به‌شدت خرابی زیر 3 ساعت است.

شماره تماس: 02191013700

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق