معرفی بهترین کولر آبی

از آنجایی که آب و هوای ایران در بیشتر نواحی گرم و خشک است از این رو نیاز به استفاده از کولر در ماه‌های گرم سال دیده می‌شود. بسیاری از مردم در حال حاضر برای سرمایش محیط کاری و منزل خود از کولر استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز به تازگی قصد دارند کولری خریداری کنند و یا حتی ممکن است کولرهای قدیمی خود را تعویض کنند. در صورتی که شما هم قصد خرید کولر آبی دارید مواردی هست که باید به آن‌ها توجه کنید وبا اطلاعات کامل نسبت به خرید اقدام کنید تا بتوانید بهترین کولر آبی را خریداری کنید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به بررسی نکات مهم در هنگام خرید بهترین کولر آبی بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

محل سکونت

در هنگام خرید وسیله سرمایشی باید اقلیم محل سکونت خود را به خوبی در نظر بگیرید و سپس نسبت به خرید کولر اقدام کنید، به عنوان مثال اگر جز افرادی هستید که در استان‌های جنوبی زندگی می‌کنید، بهتر است از خرید کولر آبی صرف‌نظر کرده و نوع گازی آن را خریداری کنید. چرا که کولر آبی برای محیط‌های گرم و خشک مناسب هستند و انتخاب چندان مناسبی برای شهرهای جنوبی کشور محسوب نمی‌شوند زیرا آب و هوای شهرهای جنوبی کشور در فصل تابستان شرجی است و کولر آبی هوای شرجی را تشدید می‌کنند.

جنس ورقه‌های چهارچوب اصلی

جهت خرید بهترین کولر آبی باید به جنس ورقه‌های چهارچوب اصلی به خوبی دقت کنید. از آنجایی که محل نصب و قرار گیری کولر آبی در بیرون از منزل است باید توجه کنید که جنس ورقه‌های آن به گونه‌ای باشند که در شرایط جوی مختلف نظیر مانند باد و باران و … دچار پوسیدگی نشوند و از مقاومت مناسبی در برابر رطوبت برخوردار باشند.
در نتیجه به عنوان یک نکته مهم به شما توصیه می‌کنیم که حتما قبل از خریداری کولر آبی به جنس ورقه‌های آن که در کاتالوگ نوشته شده است دقت فرمایید. شایان ذکر است که بهترین جنس ورق برای بدنه کولر آبی، ورق‌های گالوانیزه هستند زیرا ورق‌های گالوانیزه از مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت و زنگ زدی برخوردار هستند.

رنگ بدنه کولر

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید بهترین کولر آبی باید به آن دقت کنید، رنگ بدنه است. برخلاف تصور افراد رنگ کولر تنها برای زیبایی ظاهری نبوده و نوع رنگ به‌کاررفته در بدنه کولر تاثیر مستقیمی بر کارایی آن دارد. از این رو هنگام خرید کولر باید حتما به رنگ آن دقت کنید. یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت رنگ بدان جهت است که رنگ‌ها در هنگام قرار گیری در برابر نور خورشید در اثر اشعه ماوراء بنفش، به مرور زمان توناژ خود را ازدست‌داده و بی‌رنگ می‌شوند.

از طرفی دچار پوسیدگی و ریزش رنگ در اثر نور خورشید می‌شوند. ریزش رنگ کولر موجب فرسودگی سریع کولر در اثر تابش نور آفتاب، بارش باران و کاهش عملکرد بهینه کولر آبی می‌شود، در نتیجه در صورتی که می‌خواهید بهترین کولر آبی را خریداری کنید باید به رنگ به کار رفته در بدنه آن دقت کنید که در برابر آفتاب مقاوم باشد.

پوشال یا پد سلولزی

کولرهای آبی از نظر نوع پد به کار رفته در آن‌ها باهم متفاوت هستند. در برخی از آن‌ها از پوشال و در برخی دیگر از پدهای سلولزی استفاده می‌شود. در صورتی که محدودیتی از لحاظ هزینه ندارید و به دنبال یک گزینه اقتصادی نیستید، پدهای سلولزی را انتخاب کنید. پدهای سلولزی به صورت یکنواخت توسط آب خیس می‌شوند و این امر موجب افزایش خنکی باد کولر می‌شود. استفاده از پدهای سلولزی علاوه بر بهبود عملکرد مصرف میزان آب را نیز کاهش می‌دهند.
یکی دیگر از ایرادات پوشال افتادگی آن در اثر استفاده مدوام است زیرا پوشال بستر مقاومی ندارد و پس از خیس شدن وزن آن زیاد شده و به سمت پایین خم می‌شود. در نتیجه و بالای دریچه باز می‌ماند و هوای گرم بدون تبادل حرارت وارد محیط می‌شود که این مورد در کولر سلولزی به دلیل بستر مقاوم رخ نمی‌دهد.

همچنین طول عمر پد سلولزی در کولر آبی بیشتر از سطح پوشالی است. با توجه به موارد ذکر شده، در صورتی که می‌خواهید بهترین کولر آبی را خریداری کنید، بهتر است نوع سلولزی آن را خریداری کنید و پیشنهاد ما جهت اطلاعات بیشتر خواندن مقاله همه چیز در ارتباط با کولر آبی سلولزی است.

مصرف انرژی

یکی از مهم‌ترین اصول انتخاب بهترین کولر آبی توجه به میزان مصرف انرژی آن است. در وسایل برقی، برچسب انرژی نشان دهنده راندمان و میزان مصرف انرژی توسط دستگاه شما است. بهترین حالت این است که مصرف برق کولر آبی شما در سطح انرژی A قرار داشته باشد که نشان دهنده راندمان بالای دستگاه شما است. پس در هنگام خرید کولر آبی حتما به برچسب انرژی آن توجه کنید تا بتوانید میزان مصرف انرژی و در نتیجه هزینه پرداختی برای قبض برق را کاهش دهید.

برند

کولرآبی

هنگام خرید کولر آبی با برندهای مختلفی مواجه خواهید شد که از نظر کیفیت با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. برند مورد نظر تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت کولر آبی شما خواهد داشت. در بررسی برندهای مختلف برای خرید بهترین کولر آبی، به این نکته توجه کنید که محصول آن برند به استانداردهای جهانی نزدیک باشد. این موضوع موجب افزایش طول عمر و عملکرد بهتر کولر آبی شما نیز خواهد شد. در ادامه به بررسی بهترین کولرهای آبی و معرفی برندهای محبوب می‌پردازیم.

  • کولر آبی مارک آبسال

در هنگام معرفی بهترین کولر آبی، لازم است که به معرفی برند آبسال بپردازیم زیرا این برند یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است. شرکت آبسال سهم بزرگی از بازار کولر آبی کشور را به خود اختصاص داده است. مزایای متعدد این برند موجب این محبوبیت و فروش بالا شده است. از جمله این مزایا می‌توان به قیمت مناسب کولر آبی این شرکت اشاره کرد.
همچنین کیفیت محصولات آن نیز بسیار مطلوب است و خدمات پس از فروش خوبی را نیز ارائه می‌دهد. تمام موارد ذکر شده باعث شده تا افراد زیادی به سمت خرید محصولات آبسال تمایل پیدا کنند. در تولید این کولرهای آبی از ورق گالوانیزه بسیار محکم استفاده است. همچنین بر روی این ورق‌های گالوانیزه از یک رنگ خاص استفاده شده است که موجب مقاومت در برابر آب و هوای آزاد می‌شود.

  • کولر آبی برند سپهر الکتریک

اگر قصد دارید بهترین کولر آبی را خریداری کنید، حتما کولر آبی سپهر الکتریک را در نظر بگیرید. این کولرها با تکنولوژی پیشرفته ای وارد بازار شده اند و در نتیجه ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های آنها می‌توان به سر و صدای بسیار کم اشاره کرد.

همچنین موتور آن دارای قدرت و بانددهی بالایی است. همچنین از پوشش رنگ الکترواستاتیک در تولید این محصولات استفاده شده است که موجب مقاومت بسیار خوب در برابر اشعه UV می‌شود. همین امر سبب افزایش طول عمر مفید این کولرها شده است. علاوه بر این در تولید این کولرها از پد سلولزی استفاده می‌شود که عملکرد بهتری نسبت به پوشال دارند.

  • کولر آبی جنرال

از بهترین کولر آبی موجود در بازار می‌توان به کولر آبی جنرال اشاره کرد. در تولید این کولر از موتورهای موتوژن استفاده می‌شود. مزیت کولر موتوژن نسبت به سایر موتورهای مشابه قدرت بسیار بالای آن است. همچنین در تولید این کولر از فناوری جدید استفاده می‌شود که موجب جلوگیری از ورود ریزگردها به منزل می‌شود.

اگر در زمینه نصب و سرویس کولر آبی هر کدام از این برندها نیاز به کمک داشتید میتونید درخواست خودتون در سایت شرکت ویپان ثبت کنیدو البته اجرت را به صورت آنلاین و قطعی دریافت کنید.

سیستم چرخش

سیستم چرخ یکی دیگر از پارامترهای مهم و تعیین کننده برای خرید کولر است. در واقع کولرهای آبی بر اساس سیستم چرخش آب، به طور کلی به سه دسته معمولی، چرخشی و آب‌پاش تقسیم می‌شوند.
کولرهای آبی معمولی، متداول‌ترین نوع کولرهای مصرفی هستند که معمولا تا ۸۰ درصد راندمان دارند. شایان ذکر است که در این مدل از کولرها آب از سمت دیواره‌های کولر روی پوشال یا پد سلولزی ریخته می‌شود و پس از تبخیر سطحی آن آب، هوای مرطوب وارد محیط می‌شود. استفاده از این کولرها برای خانه‌هایی با متراژهای بین ۳۰ تا ۱۶۰ متر توصیه می‌شود.
کولر چرخشی معمولا دارای مخزن آب بوده و عملکرد آن به صورت پرتابل (قابل جابه‌جایی) است که مستقیما هوا به آن برخورد می‌کند. شایان ذکر است که در این نوع از کولر مخزن آب معمولا باید به صورت دستی پر شود. کولرهای چرخشی برای اتاق و محیط‌های کوچک مناسب است.

همچنین تبادل هوایی خوبی نیز ندارد و به مرور زمان باعث افزایش رطوبت محیط می‌شود که می‌تواند آزار دهنده باشد.
یکی دیگر از کولرهایی که از خنک کنندگی قابل قبولی برخوردارند، کولر آب پاش است. در این مدل از کولرها، آب به وسیله اسپری دستگاه، به ذرات معلق در هوا تبدیل شده و پس از آن از طریق جریان هوا، وارد محیط می‌شوند. بد نیست بدانید این نوع از کولرها از پروانه استوانه‌ای سانتریفیوژی و بخش خنک کننده تبخیری برخوردار بوده و مانند کولرهای معمولی دیگر تا ۸۰ درصد راندمان دارند.

پرتابل یا ثابت

از جمله از مهم‌ترین ویژگی‌های کولرهای آبی پرتابل، این است که این کولرها به کانال کشی نیاز نداشته و از این رو برای استفاده در برای محیط‌های کوچک مناسب‌اند. کولرهای آبی پرتابل را می‌توانید برای فضای اتاق در نظر بگیرید. شایان ذکر است که این کولرها از قابلیت جابه‌جایی برخوردار بوده. در نتیجه می‌توان از آن‌ها در هر بخش از خانه استفاده کرد. به طور مثال شما می‌تواند در طول روز آن را در محیط پذیرایی قرار داده و شب هنگام، کولر را به اتاق ببرید.
در مدل‌های قدیمی این نوع کولرها، باید به صورت دستی مخزن کولر را پر می‌کردیم و در صورت خالی شدن مخزن از آب کولر همانند یک پنکه عمل می‌کرد اما در مدل‌های جدیدتر این نوع کولرها، قابلیت اتصال به شیر ورودی را مشاهده می‌کنیم. در نتیجه دیگر نیازی به پرشدن دستی نخواهند داشت.

سیستم خاموش‌کننده خودکار

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید بهترین کولر آبی باید در نظر بگیرید، سیستم خاموش کننده خودکار است. بسیار اتفاق افتاده که افراد به هنگام ترک خانه یا اداره، خاموش کردن کولر خود را فراموش کنند. در نتیجه دستگاه به فعالیت خود ادامه داده و به غیر از مصرف بیهوده انرژی، فضای محیط را بیش از حد سرد می‌کند.
از این رو توصیه می‌کنیم به هنگام خرید کولر به وجود سیستم خاموش کننده خودکار توجه داشته باشید.

در صورت برخورداری کولر از سیستم خاموش کننده خودکار، پس از چند ساعت استفاده مدوام و بدون تغییر برنامه به طور خودکار خاموش خواهد شد. همچنین در کولرهای آبی جدید وجود تایمر با قابلیت تنظیم مدت زمان روشن و خاموش شدن کولر باعث افزایش کارایی و جذابیت آن شده است.
از دیگر تکنولوژی‌های برتر نسل جدید کولرهای آبی برخوردار از تکنولوژی موتور اینورتر است. اهمیت این تکنولوژی زمانی مشخص می‌شود که بدانید از طریق آن مصرف برق بین ۳۰ تا ۶۰ درصد کم‌تر می‌شود. در واقع کولرهای آبی اینورتر دار، خاموش نشده بلکه با دور بسیار کم به فعالیت خود ادامه می‌دهند که همین موضوع باعث جلوگیری از صرف انرژی برای هر بار خاموش و روشن کردن کولر می‌شود.

سایز و ظرفیت کولر

یکی دیگر از معیارهای مهم در خرید کولر توجه به سایز آن است. معیار مناسب در انتخاب سایز کولر آبی تناسب قدرت خنک‌کنندگی یا ظرفیت کولر با محیط است. اگر کولر انتخابی شما ظرفیت بیشتری نسبت به محیط داشته باشد قدرت خنک‌کنندگی آن کاهش یافته و از طرفی مصرف برق آن افزایش خواهد داشت. یکی از معایب کولر بزرگ ایجاد سر و صدای بیشتر است که برای خیلی از افراد این موضوع می‌تواند آزار دهنده باشد.
به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که کولری که خریداری کرده اید، از نظر ابعاد و سایز نسبت به محیط مورد نظر کوچک‌تر باشد در این صورت کولر پس از مدتی از کار افتاده و خراب می‌شود.

این قضیه بدان جهت است که کولر کوچک از ظرفیت پایین‌تری نیز برخوردار بوده و از این جهت برای تأمین هوای خنک، مجبور است بار زیادی را تحمل کند. نتیجه این کار خراب شدن زودتر و طول عمر کمتر کولر خواهد بود.
کولرهای آبی با ظرفیت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. امروزه کولرهای آبی تولید شده را می‌توان بر اساس ظرفیت خنک کنندگی به صورت 2000، 3000، 3500، 4000، 4500، 5000، 6500، 7000 و 12000 طبقه بندی کرد. همان‌طور که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم لازم است تا در انتخاب سایز مناسب کولر به ابعاد محیط مورد نظر توجه کنید.

لازم به ذکر است که در ایران نمونه‌های 5000، 7000 و 12000 بیشترین کاربرد را دارند. اعداد بیان شده نشان دهنده قدرت مکش کولر آبی بوده و از این رو بالاتر بودن این عدد قدرت خنک سازی کولر را نشان می‌دهد.

گارانتی

توجه به گارانتی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید یک کولر آبی، است. چرا که در صورت خراب شدن آن در مدت اعتبار گارانتی، نیازی برای پرداخت هزینه در جهت تعمیر کولر آبی نخواهید داشت. مسلما هر چه مدت اعتبار گارانتی بیشتر باشد، بهتر است. لذا برای خرید انواع کولر آبی حتماً به مدت اعتبار گارانتی و همچنین خدماتی که همراه با گارانتی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، دقت کنید. روشن است که به هیچ وجه نباید محصولات برقی از جمله کولر آبی را بدون گارانتی خریداری نمایید.

خدمات پس از فروش

یکی از مهم‌ترین اصول در هنگام خرید هر گونه وسیله توجه به خدمات پس از فروش است. در نتیجه اگر می‌خواهید از خرید خود راضی باشید و بهترین کولر آبی را خریداری کنید باید به خدمات پس از فروش آن دقت کنید. در واقع حتی اگر شما به بهترین نحو ممکن از وسایل برقی خود از جمله کولر آبی استفاده کنید باز هم احتمال خرابی به دلایل مختلف وجود دارد. در نتیجه در هنگام خرید بهترین کولر آبی، سعی کنید برندی را انتخاب کنید که خدمات پس از فروش خوبی را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

نصب و سرویس کولر آبی

نصب کولر آبی می‌تواند برای بسیاری از افراد دشوار باشد. در صورتی که شما نیز به تازگی یک کولر آبی خریداری کرده اید می‌توانید با شرکت ویپان تماس بگیرید. این شرکت با ارائه بهترین خدمات شما در نصب کولر آبی همراهی می‌کند. همچنین کولرهای آبی به سرویس سالیانه و به خصوص قبل از شروع کار در هنگام تابستان نیاز دارند. شرکت ویپان این خدمات را نیز به مشتریان عزیز عرضه می‌کند.
از خدمات سرویس کولر آبی که توسط شرکت ویپان به مشتریان ارجمند ارائه می‌شود می‌توان به تعویض پوشال یا پدهای سلولزی، شست و شوی کامل کولر آبی، روغن کاری، چک کردن امنیت کولر آبی و تعویض قطعات آسیب دیده در صورت نیاز اشاره کرد.برای اطلاعات بیشتر زمینه سرویس کولر آبی پیشنهاد ما خواندن مقاله چگونگی سرویس کولر آبی است.

جمع بندی

بسیار مهم است که قبل از خرید هر گونه وسیله برقی و از جمله کولر آبی اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید. در این مطلب به بررسی بهترین کولر آبی پرداختیم و مهم‌ترین نکات در هنگام خرید یک کولر را ذکر کردیم. در ادامه مطلب نیز بهترین برندهای موجود در بازار ایران را معرفی کردیم. امیدواریم با خواندن این مطلب اطلاعات مورد نیاز جهت خرید بهترین کولر آبی را به دست آورده باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق