مشخصات بهترین کولرآبی چیست؟ بهترین مارک (برند) کولر آبی

از آنجایی که آب و هوای ایران در بیشتر نواحی گرم و خشک است از این رو نیاز به استفاده از کولر در ماه‌های گرم سال دیده می‌شود. بسیاری از مردم در حال حاضر برای سرمایش محیط کاری و منزل خود از کولر استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز به تازگی قصد دارند کولری خریداری کنند و یا حتی ممکن است کولرهای قدیمی خود را تعویض کنند.

اگر شما هم قصد خرید دارید و در جستجوی بهترین کولر آبی هستید، انتخاب محصولی با مشخصات ایده‌آل و مناسب شما بسیار اهمیت دارد. به‌طور کلی عواملی که هنگام انتخاب بهترین کولر ابی باید در نظر گرفته شوند، شامل: عملکرد، کیفیت، ماندگاری، قابلیت‌ها و ویژگی‌های تکمیلی، مصرف انرژی و البته قیمت است. در این مقاله، به بررسی بهترین کولر آبی از نظر کارایی و مشخصات کلی می‌پردازیم؛ و در عین‌حال برای اینکه بتوانید در بازار بهترین مارک و برند کولر آبی را انتخاب کنید نیز به معرفی برندهای مختلف آن نیز اشاره خواهیم کرد.

نکات اساسی انتخاب بهترین کولر آبی

پیش‌از خرید و انتخاب کولر آبی، به چندین نکته مهم توجه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با نیازها و شرایط محیطی خود انتخاب کنید:

محل سکونت و شرایط محیطی

در هنگام خرید وسیله سرمایشی باید اقلیم محل سکونت خود را به خوبی در نظر بگیرید و سپس نسبت به خرید کولر اقدام کنید؛ به عنوان مثال اگر جزو افرادی هستید که در استان‌های جنوبی یا شمال کشور زندگی می‌کنید، بهتر است از خرید کولر آبی صرف‌نظر کرده و نوع گازی آن را خریداری کنید. چرا که کولر آبی برای محیط‌های گرم و خشک مناسب هستند و انتخاب چندان مناسبی برای شهرهای جنوبی و یا شمالی کشور محسوب نمی‌شوند زیرا آب و هوای این نقاط کشور در فصل تابستان شرجی است و کولر آبی هوای شرجی و مرطوب را تشدید می‌کنند.

اندازه و ظرفیت کولر آبی

ظرفیت خنک‌کنندگی (CFM) کولر آبی بر اساس “کابیک فوت بر دقیقه” (CFM)  اندازه‌گیری می‌شود.

یکی دیگر از معیارهای مهم در خرید کولر توجه به سایز و اندازه آن است. معیار مناسب در انتخاب سایز کولر آبی تناسب قدرت خنک‌کنندگی یا ظرفیت کولر با محیط است. اگر کولر انتخابی شما ظرفیت بیشتری نسبت به محیط داشته باشد قدرت خنک‌کنندگی آن کاهش یافته و از طرفی مصرف برق آن افزایش خواهد داشت. یکی از معایب کولر بزرگ نیز ایجاد سر و صدای بیشتر است که برای خیلی از افراد این موضوع می‌تواند آزاردهنده باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که درصورتی که کولری که خریداری کرده‌اید، از نظر ابعاد و سایز نسبت به محیط مورد نظر کوچک‌تر باشد در این صورت کولر پس از مدتی از کار افتاده و خراب می‌شود. این قضیه بدان جهت است که کولر کوچک از ظرفیت پایین‌تری نیز برخوردار بوده و از این جهت برای تأمین هوای خنک، مجبور است بار زیادی را تحمل کند. نتیجه این کار خراب شدن زودتر و طول عمر کمتر کولر خواهد بود.

کولرهای آبی با ظرفیت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. امروزه کولرهای آبی تولید شده را می‌توان بر اساس ظرفیت خنک کنندگی به صورت 2000، 3000، 3500، 4000، 4500، 5000، 6500، 7000 و 12000 طبقه‌بندی کرد. همان‌طور که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم لازم است تا در انتخاب سایز مناسب کولر به ابعاد محیط مورد نظر توجه کنید تا بتوانید بهترین کولر آبی را خریداری کرده و از هوای خنک آن لذت ببرید.

لازم به ذکر است که در ایران نمونه‌های 5000، 7000 و 12000 بیشترین کاربرد را دارند. اعداد بیان شده نشان‌دهنده قدرت مکش کولر آبی بوده و از این رو بالاتر بودن این عدد قدرت خنک سازی کولر را نشان می‌دهد.

نوع کولر آبی

همان‌طور که پیش‌تر در مقاله معرفی جامع انواع کولر آبی و کاربردهای هر کدام به‌طور جامع به معرفی انواع کولرآبی پرداختیم، باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که کولرهای آبی به‌طور کلی به دسته‌بندی‎های متنوعی تقسیم می‌شوند که انتخاب مدل مورد نظر بسته به شرایط محیطی، میزان مصرف، محل قرارگیری، بودجه مورد نظر و… انتخاب‌های متفاوتی را پیش روی ما خواهد گذاشت.

بهره‌وری انرژی

کولرهای آبی معمولاً مصرف انرژی کمتری نسبت به کولرهای گازی دارند؛ اما همچنان مهم است که کولری با مصرف انرژی بهینه انتخاب کنید و به دنبال مدل‌هایی باشید که دارای برچسب بهره‌وری انرژی بالا هستند.

ویژگی‌های هوشمند

این قابلیت می‌تواند شامل تنظیم دما و سرعت باد و ویژگی‌های مفید و خودکار دیگری باشد که راحتی و کارایی کولر را افزایش دهد.

سیستم تصفیه هوا

برخی از کولرهای آبی دارای فیلترهای هوا هستند که می‌توانند ذرات معلق و آلودگی‌های هوا را حذف کنند.

 نگهداری و تعمیرات

به‌طور کلی یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که یک کولر را بهترین کولر آبی بازار می‌کند، این است که نگهداری و تعمیرات آن آسان باشد و قطعات یدکی آن به راحتی در دسترس باشد.

حتما پیش از خرید، اطمینان حاصل کنید که می‌توانید پوشال‌ها یا پدهای سلولزی را به سادگی تعویض کرده و تمامی اجناس مصرفی آن‌ها در دسترس باشد.

سطح صدا

برخی از کولرهای آبی ممکن است هنگام استفاده، صداهای بلندی تولید کنند. اگر حساسیت به صدا دارید، به میزان صدای کولر توجه کنید و مدل‌های کم‌صداتر را انتخاب کنید.

قیمت و بودجه مدنظر

بودجه‌ای که برای خرید کولر آبی در نظر گرفته‌اید را مشخص کنید و به دنبال مدل‌هایی باشید که با نیازها و بودجه شما همخوانی دارند.

گارانتی یا ضمانت

توجه به گارانتی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید یک کولر آبی است. چرا که در صورت خراب شدن آن در مدت اعتبار گارانتی، نیازی به پرداخت هزینه برای تعمیر کولر آبی نخواهید داشت. مسلما هرچه مدت اعتبار گارانتی بیشتر باشد، بهتر است. لذا برای خرید انواع کولر حتماً به مدت اعتبار گارانتی و همچنین خدماتی که همراه با گارانتی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، دقت کنید.

نظرات و تجربیات کاربران

پیش از خرید، نظرات و تجربیات کاربران دیگر را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد و کیفیت کولر مد نظر خود کسب کنید.

انتخاب کولر آبی با خدمات پس از فروش مناسب

یکی از عوامل مهم در انتخاب کولر آبی، خدمات پس از فروش است. این خدمات می‌تواند شامل نصب، نگهداری، تعمیرات و تامین قطعات یدکی باشد که توصیه می‌شود در وهله اول به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده بروید.

بهترین برند کولر آبی

تا اینجا با مهم‌ترین معیارهای انتخاب کولر آبی آشنا شدید. در ادامه سعی کرده‌ایم تا بهترین مارک کولر آبی و بهترین برندهای کولر آبی بازار را معرفی کنیم تا صفر تا صد یک خرید مطمئن را گفته باشیم.

کولر آبی آبسال

هنگام معرفی بهترین کولر آبی، لازم است که به معرفی کولر آبی آبسال بپردازیم زیرا این برند یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است. شرکت آبسال سهم بزرگی از بازار کولر آبی کشور را به خود اختصاص داده است. مزایای متعدد این برند موجب این محبوبیت و فروش بالا شده است؛ از جمله این مزایا می‌توان به قیمت مناسب کولر آبی این شرکت اشاره کرد.

همچنین کیفیت محصولات آن نیز بسیار مطلوب است و خدمات پس از فروش خوبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. تمام موارد ذکر شده باعث شده تا افراد زیادی به سمت خرید محصولات آبسال تمایل پیدا کنند. در تولید این کولرهای آبی از ورق گالوانیزه بسیار محکم استفاده است. همچنین بر روی این ورق‌های گالوانیزه از یک رنگ خاص استفاده شده است که موجب مقاومت در برابر آب و هوای آزاد می‌شود.

کولر آبی سپهر الکتریک

اگر قصد دارید بهترین کولر آبی را خریداری کنید، حتما کولر آبی سپهر الکتریک را در نظر بگیرید. این کولرها با تکنولوژی پیشرفته‌ای وارد بازار شده‌اند و در نتیجه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به سر و صدای بسیار کم آن‌ها اشاره کرد.

همچنین موتور کولر آبی سپهر الکتریک دارای قدرت و بانددهی بالایی است. همچنین از پوشش رنگ الکترواستاتیک در تولید این محصولات استفاده شده است که موجب مقاومت بسیار خوب در برابر اشعه UV می‌شود؛ که همین امر سبب افزایش طول عمر مفید این کولرها شده است. علاوه‌بر این در تولید این کولرها از پد سلولزی استفاده می‌شود که عملکرد بهتری نسبت به پوشال دارند.

کولر آبی جنرال

از بهترین کولر ابی موجود در بازار می‌توان به کولر آبی جنرال اشاره کرد. در تولید این کولر از موتورهای موتوژن استفاده می‌شود. مزیت کولر موتوژن نسبت به سایر موتورهای مشابه قدرت بسیار بالای آن است. همچنین در تولید این کولر از فناوری جدید استفاده می‌شود که موجب جلوگیری از ورود ریزگردها به منزل می‌شود و در کنار بدنه باکیفیت و مقاوم جزء محصولات باکیفیت بازار است.

کولر آبی برفاب

برند برفاب با اینکه به نسبت دیگر برندها سابقه‌ی کمتری دارد اما یکی از برندهای معتبر و شناخته‌شده در زمینه تولید کولرهای آبی مدرن در ایران است. این برند با تکیه بر تکنولوژی روز و استفاده از مواد با کیفیت، محصولاتی متنوع و کارآمد برای مصارف خانگی و تجاری عرضه می‌کند.

جنس بدنه کولرهای برفاب ورق مقاوم گالوانیزه است که دوام و استحکام بالا و طراحی مدرنی داشته و در کنار تنوع بالای محصولات، گارانتی 12 ماهه و مصرف انرژی بهینه به همراه قیمت مناسب کولر آبی برفاب مورد توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌ است.

کولر آبی آزمایش

کولرهای آبی آزمایش یکی از گزینه‌های محبوب و قدیمی مورد توجه در بازار است. این برند با سابقه طولانی در تولید لوازم خانگی، محصولات باکیفیت با کارایی بالا و مقاوم را به مشتریان عرضه می‌کند.

کولرهای ابی برند آزمایش دارای کلید محافظ جان هستند که برای حفظ ایمنی مشتریان ویژگی حائز اهمیتی است. شرکت آزمایش علاوه‌بر تولید کولرهای آبی پوشالی، در زمینه تولید پوشال‌های سلولزی نیز پیشرو است.

کولر آبی انرژی

شرکت انرژی جزو قدیمی‌ترین برندهای کولرآبی در ایران است که با بهره‌گیری از تکنولوژی روز و استانداردهای بین‌المللی، کولرهای آبی متنوعی را برای استفاده در منازل، دفاتر و فضاهای صنعتی تولید می‌کند.

کولرهای آبی انرژی اکثرا جز کولرهایی با پدهای سلولزی هستند و به دلیل کارایی بالا، عدم ایجاد آلرژی برای کاربران، مصرف انرژی بهینه، مصرف آب مناسب و طول عمر زیاد محبوبیت زیادی در بازار را کسب کرده‌اند. حائز اهمیت است که کولرهای آبی سلولزی برای مصارف خانگی و یا مکان‌هایی با فضای کوچک دارای قیمت اولیه نسبتا بالا نسبت‌به کولرهای آبی پوشالی هستند.

جمع بندی

سعی کردیم تا در این مقاله کلیه نکات ضروری و مهم برای تشخیص، انتخاب، و خرید بهترین کولر آبی بازار را شرح دهیم. حتی شما با بهترین برند کولر آبی نیز آشنا شدید و الآن توانایی خرید مناسبت‌ترین کولر آبی مطابق با نیاز و بودجه خود را دارید. اما همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود؛ و حالا نکته اساسی و مهمی باقی مانده و آن هم نصب و راه‌اندازی کولر آبی است!.

اگر در زمینه نصب و سرویس کولر آبی هرکدام از این برندها نیاز به کمک داشتید می‌توانید درخواست خود را در سایت ویپان ثبت کرده و بلافاصله از هزینه قطعی نصب و کلیه خدمات ویپان نیز به صورت آنلاین مطلع شوید. علاوه‌بر آن می‌توانید با شماره‌گیری 02191013700 از تیم کارشناسان ویپان مشاوره بگیرید و درخواست خود را به‌صورت تلفنی ثبت کنید.

این شرکت با ارائه بهترین خدمات و با مناسب‌ترین قیمت، شما را در نصب کولر آبی بی‌نیاز می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که کولرهای آبی به سرویس سالیانه و به‌خصوص قبل از شروع کار در فصل تابستان نیاز دارند. شرکت ویپان این خدمات را نیز به مشتریان عزیز خود عرضه می‌کند.

همین حالا با ما تماس بگیرید…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق