تاریخچه و همه چیز در ارتباط با آیفون تصویری تابا

در زمانهایی قدیم که تکنولوژی آنقدر پیشرفت نکرده بود و شرایط زندگی مشکلتر از امروز بود، ما با صدای زنگ در، برای بازکردن آن به حیاط می‌رفتیم، بدون آنکه بدانیم چه کسی پشت در خانه منتظرمان ایستاده است. ولی به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی و ورود دربازکن معمولی به بازار این مشکلات کمتر شد. اما تاریخچه بکارگیری در بازکن در ایران به دهه قبل از انقلاب باز می‌گردد. در آن زمان دربازکن به نام اف اف  شناخته می‌شد،پس از آن مارک آیفون ژاپن وارد بازار شد . آیفون تصوییری تابا یکی از قدیمی‌ترین برندهای آیفون تصویری به شمار می‌آید .

در میان بازار آیفونهای تصویری در جستجوی آیفون تصویری مد نظر خود هستید و نمی‌دانید کدام برند را انتخاب کنید، ما در یک سری سلسله مقالات به تاریخچه چند برند سرشناس آیفون تصویری در ایران پرداخته‌ایم و مزایا و معایب هر یک را به تفکیک  برشمرده‌ایم.برای آشنایی بیشتر با این برندها رو اسم آنها کلیک کنید.

آیفون تصویری الکتروپیک ، آیفون تصویری سیماران ، آیفون تصویری کوماکس 

برای شناخت آیفون تصویری تابا با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. با اینحال می‌توانید برای انتخاب نوع آیفون، نصب یا عیب‌یابی آن روی کارشناسان ویپان هم حساب باز کنید.

آیفون تصویری تابا یک سر و گردن بالاتر

تابا الکترونیک نامی آشنا در حوزه محصولات الکترونیکی است که از زمان آغاز فعالیت حرفه‌ای خود و با تولید محصولات متنوع و با کیفیت و با در نظر داشتن سلیقه کاربر، توانسته است نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند و حتی محصولات خود را صادر نماید.

بهره‌مندی از تجربه متخصصان، نیازسنجی و تلاش برای بهبود کیفیت از جمله عوامل رشد برند تابا هستند. یکی از محصولات تولیدی این شرکت که در ایران پرطرفدار بوده و از تولیدات اصلی تابا به شمار می‌آید، آیفون تصویری تابا می‌باشد.

همانطور که می‌دانید امروزه آیفون تصویری، از اجزای جدانشدنی هر خانه‌ای تلقی می‌شود. مدلهای متنوعی از دربازکن‌های تصویری وجود دارند که کاربران با توجه به نیاز، بودجه و نیز سلیقه خود می‌توانند محصول مناسب منزل یا محل کار خود را انتخاب نمایند. یکی از ویژگیهای دربازکن تصویری تابا، تنوع در مدلهای آن می‌باشد که هر یک از مدل‌ها امکانات خاصی برای کاربران فراهم نموده است. امکانات مدلهای مختلف آیفون تابا توانسته است نیاز طیف وسیعی از کاربران را پاسخ دهد.

  • تاریخچه آیفون های تابا : 

تابا در ابتدا آیفون‌های تصویری سیاه‌و سفید را ساخته و روانه بازارها می‌کرد ولی با پیشرفت تکنولوژی خیلی زود رویه خود را عوض کرده و به ساخت آیفون‌های تصویری کاملاً مشابه با آیفون‌های کوماکس پرداخته است. در واقع به‌ مرور زمان و با ورود دوربین و صفحه ‌نمایش‌های رنگی، شرکت آیفون‌های تصویری تابا مدل‌های ۳٫۵ اینچ ۴ اینچ و ۷ و 10 اینچ رنگی را در انواع متنوعی ساخته و روانه بازار کرد. شرکت آیفون تصویری تابا یک برند باسابقه و موفق در بازار ایران است که هرساله مدل‌های جدید و متنوعی را با بازار عرضه می‌کند.

  • امکانات آیفون های  تابا : 

علاوه بر طراحی زیبا و ساده و نیز کیفیت بالای ساخت بدنه، از جمله امکانات آیفون‌های تصویری تابا، می‌توان به پشتیبانی از حافظه برای ذخیره تصویر و فیلم افراد مراجعه‌کننده به منزل، صفحه نمایش رنگی لمسی و یا غیرلمسی است که امکان ارتباط داخلی بین واحدها، ارتباط با نگهبانی، ارتباط با تلفن و اتصال همزمان آیفون تصویری تابا به دو پنل و بیشتر، قابلیت اتصال به دوربین‌های مداربسته و همچنین قابلیت کنترل از راه دور از جمله ویژگی‌های مهم انواع دربازکن های تصویری تابا به‌شمار می‌رود. همچنین قابلیت اتصال به دوربین حفاظتی یا دو پنل به صورت همزمان و نیز امکان کنترل از راه دور از دیگر مشخصات برخی از مدلهای دربازکن تابا هستند که آن را یک سر و گردن بالاتر از محصولات مشابه قرار داده است. 

پنل‌های صوتی و تصویری شرکت تابا، با نام‌های تجاری مختلفی مانند سهند، سپهر و ثمین به بازار ارائه شده‌اند. همچنین پنل‌های آیفون تصویری تابا، از دوربین‌های باکیفیتی بهره‌مند هستند بنابراین تصاویر دقیق، شفاف و واضح‌تری را به نمایش می‌گذارند. علاوه بر این پنل‌ها، شرکت تابا محصولی به نام پنل کدینگ نیز ارائه کرده است که در ساختمان‌هایی با تعداد واحد بالا مورد نیاز می‌باشد.

برای مثال در ساختمانی که ممکن است بیش از ۴۰ واحد داشته باشد، استفاده از پنل‌های عادی که در آن برای هر واحد یک کلید طراحی شده است، با توجه به افزایش سیم‌پیچی‌ها به هنگام نصب و چهره نامناسبی که چنین پنلی می‌تواند داشته باشد، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. بنابراین به کمک پنل کدینگ می‌توان یک صفحه شماره‌گیر در ورودی ساختمان نصب نمود. 
نمایشگرهای آیفون تصویری تابا از جنس LCD هستند و به فناوری TFT مجهز شده‌اند، کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کنند.

  • ضمانت محصولات آیفون تابا 

محصولات شرکت تابا از ضمانت‌نامه ۳۶ ماهه برخوردار هستند. این ضمانت‌نامه به جای تایید فروشنده به هنگام خرید، از درب کارخانه روی محصولات تابا فعال می‌گردد. ارائه خدمات پس از فروش دربازکن‌های تصویری تابا، همراه با پشتیبانی وسیع در سراسر ایران، شرکت تابا را به برندی پیشرو تبدیل کرده است. بنابراین در صورت بروز مشکل فنی این امکان برای کاربران فراهم شده است تا بتوانند با مراجعه به نمایندگی آیفون تابا از خدمات این شرکت بهره‌مند شوند.
دربازکن تابا با گستره وسیعی از تنوع طرح و امکاناتی که ارائه می‌کند، پیشنهادی اقتصادی به شمار می‌آید. می‌توان گفت با توجه به کیفیت ساخت و زیبایی طرح، قیمت آیفون تصویری تابا نسبت به برندهایی چون الکتروپیک و سیماران مناسب‌تر است.

 

 

مزایا و معایب آیفون تصویری تابا

تابا در تولید دربازکن تصویری همواره یکی از پیشگامان این صنعت بوده و توانسته در مقاطعی انتظارات مصرف کننده را بالاتر برده و کاری کند که دیگر شرکت‌های تولیدکننده‌ی آیفون تصویری به پیروی از شرکت تابا راه او را پی بگیرند.

در ادامه به مزایا و معایب دربازکن تصویری تابا در مقایسه با دیگر رقبا می‌پردازیم.

مزایای آیفون تصویری تابا

  • ظاهر منحصر به فرد و خاص

اگر آیفون تابا TVD-1040 را فاکتور بگیریم تمامی دیگر مانیتورها و پنل دم دری تابا خاص طراحی شده‌اند. به گونه‌ای که در نمونه آن را در سایر شرکتهای ایرانی و خارجی ندیده‌اید.

برخی از تولید کنندگان داخلی زحمت طراحی را به خود نمی‌دهند و با کپی‌برداری از محصولاتی مثل کوماکس کره یا سامسونگ و حتی اصلاحاتی در محصولات قبلی خود، مدل جدیدی روانه بازار می کنند.  که تا کنون چنین موردی در محصولات تابا دیده نشده است.

  • تنوع بالا در همه اندازه‌ها

تابا نمی‌خواهد هیچ قشری و با هر بودجه‌ای را از دست بدهد. آیفون‌های تصویری تابا در اندازه 3.5، 4، 4.3، 7 و 10 اینچ تولید و عرضه شده اند که باز هم می توان آنها را به مدل‌های با حافظه و بدون حافظه که در قیمت نهایی تاثیرگذار است تقسیم‌بندی کرد.

پس تنوع محصولی که در تابا وجود دارد همگام با سیماران و الکتروپیک بسیار وسیع است و برای هر بودجه‌ای چند انتخاب پیش رویش می‌گذارد.

  • استفاده از تکنولوژی‌های روز

یکی از علتهایی که تابا از سالیان دور پیشگام صنعت دربازکن تصویری بوده این است که این برند هیچگاه درجا نزده و همواره حرکت رو به جلو را در دستور کار خود قرار داده است. از این رو  آخرین تکنولوژیها را در محصولات خود گنجانده و گره‌های نصب راه‌اندازی آیفون تصویری را به حداقل رسانده است.

بطور مثال معرفی تکنولوژی دو سیم تابا سر آمد آن است که تابا توانست در سری جدید محصولاتش کاری کند که بتوان از دو رشته سیم برای راه‌اندازی تعداد زیادی مانیتور استفاده نمایید. پیش‌بینی ما این است که با کامل شدن این تکنولوژی آینده از آن محصولاتی است که از کمترین تعداد سیم برای برقرای ارتباط با پنل بهره برند.

  • پشتیبانی از دوربین های مدار بسته جدید

سالهاست که دوربین های AHD که نسل جدید دوربین‌های مدار بسته هستند معرفی شده‌اند. اما باید باور کنید که هنوز آیفون های تصویری جدید به دوربین آنالوگ قدیمی مجهز هستند. اکنون که صفحه نمایش مطلوب برای مصرف کننده 7 اینچی و بیشتر است، دوربین های آنالوگ گزینه مناسبی برای تصویربرداری نیست. اینجاست که آیفون تصویری تابا دوباره تفاوت خود را به نسبت دیگر برندها نشان داده و در برخی از محصولاتش از دوربین های HD بهره برده است.

همچنین قابلیت پشتیبانی از  اتصال چند دوربین مدار بسته AHD را نیز در این محصولات داده است که این قابلیت را در دیگر برندهای ایرانی نمی‌بینیم.

  • رابط کاربری ساده

رابط کاربری یک سیستم نرم افزاری متشکل از یک سری آیکون و نوشته است که باعث می‌شود ارتباط بین کاربر و محصول به راحت‌ترین شکل موجود انجام شود. این قابلیت در محصولات جدید تابا به بهترین نحو وجود دارد. تمام امکانات مورد نیاز دم دست است و کلیدهای رابط کاربری یا روی مانیتور قرار دارد و یا لمسی است و کار با آنها بسیار ساده است و برخی از برندها رابط کاربری بسیار ابتدایی دارند که به واسطه دکمه‌هایی در کنار مانیتور در دسترس است که بسیاری افراد به دلیل گنگی در کارکرد با آن و عدم دید درست دکمه‌ها اصلا تعاملی با محصولشان ندارند.

  • یک محصول همه کاره

تابا تلاش می‌کند آرام آرام محصولاتش را به گونه‌ای به تکامل برساند که در آینده نه چندان دور از آن به عنوان یک محصول خانه هوشمند نیز استفاده گردد. جرقه‌های این تغییر را در چند محصول این شرکت هم اکنون می‌بینیم. مدل های 2070 و 3070 این شرکت قابلیت اتصال به خط تلفن را دارا هستند که صاحب خانه بجز تماس عادی تلفنی قادر است از راه دور با دم در صحبت کرده و در را باز کند.

تابا در مدل 1910 پا را فراتر گذارده و یک محصول با قابلیت ذخیره سازی 4 دوربین با کیفیت را نیز در مانیتور خود قرار داده که این مدل بجز کارکرد به عنوان یک دربازکن تصویری همه کاره که از صفحه نمایش 10 اینچی نیز بهره می‌برد، می‌تواند کار یک DVR را نیز انجام دهد.

همچنین کیفیت برد متوسط به بالا، کیفیت بالا در محصولات قدیمی، نصب موازی و سری و تصویر و صدای مناسب را نیز می‌توان از دیگر مزایای آیفون تصویری  تابا به شمار آورد.

معایب آیفون تصویری تابا

  • در دسترس نبودن همه کالاها

این عجیب است که نتوان از یک شرکت ایرانی مثلا برای 50 واحد از یک مدل محصول خریداری کرد. شرکت تابا در این چند سال به شدت در تامین مواد اولیه و در نتیجه تولید محصول با مشکل روبرو بوده که باعث شده نارضایتی‌هایی در چگونگی فروش ایجاد گردد. این مشکلات تولید به گونه‌ای بود که در برخی از مواقع قیمت محصولاتش بیش از 50 درصد با قیمت قانونی کارخانه متفاوت بوده است.

  • باز کردن درب دوم یا پارکینگ

در حالی که بسیاری از محصولات میان رده برندهای رقیب تابا مثل سیماران و کالیوز از رله دوم برای بازکردن درب پارکینگ بهره می‌برند، تابا همچنان در مدل‌های رده بالای خود از این قابلیت بی‌بهره مانده است.

همچنین استفاده از سیستم چهارسیمه قدیمی از دیگر معایب این آیفون به شمار می‌رود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر خواستید که در نصب یا عیب‌یابی آیفون تصویری خود از خدمات متخصصان ویپان بهره ببرید تنها کافیست با شماره 02191013700 تماس گرفته یا درخواستتان را در سایت ما ثبت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق